Tuesday, July 14, 2009

sahabat....


berseronok perlu ada batasnya....





""Kita Tutup Dulu Pintu Masa Lalu Dan Masa Depan. kita Hidup Dan Fikirkan Hari Hari Ini Kerana Apa Yang Kita Lakukan Hari Ini Akan Menentukan Dan Mempengaruhi Hari Esok"""

Aku terjumpa petikan ni dari fs seseorang. Aku rasa tol apa yang yang disebutkan sebab kadang kadang manusia ni buat buat sesuatu benda tanpa fikirkan apa yang akan ditempuhi pada masa masa akan dating… apa yang kita lakukan hari ni akan nampak kesannya pada masa depan…

Contohnya, dalam persahabatan kita sendiri, jangan la sekali kali menyakiti hati dan perasaan kawan kawan rapat kita kerana selain dari keluarga kita kawan kawan la antara yg paling rapat… benda ni pernah terjadi dalam hidup aku sendiri. Aku tesilap menyakiti hati kawan aku.. dan sekarang…………………………………………………………………

“terlajak perahu boleh diundur, terlajak perbutan buruk padahnya”



No comments:

Post a Comment