Saturday, November 20, 2010

boroy itu SEXY....




Erkmmm…. Waktu bujang2 dulu badan aku slim.(sekarang dh kawen ke??) Tiap2 petang aku men bola atau ragbi atau apa2 sukan yg agak hard gak la.. ada kalanya siang dan malam aku bersukan.. cute je aku time 2.. haha.. lagi pun time 2 aku agak rajin puasa walaupun aku aktif.. kadang2 siap bukak puasa tepi padang lagi..

Tapi sejak aku sambung belajar kt UTHM ni, perghhh.. badan aku makin naik, perut makin maju ke depan, badan makin mengembang, muka makin bulat.. hehe.. sebab apa??? Ni mungkin sebab aku dh kurang bersukan, smgg 2 kali je kot jog.. jog bukan ada efek sgt tok turunkn badan.. badan aku nek lebey 12kg dari 68kg.. gilo.. sampaikan mak aku pn bising pasal berat badan aku..

Bila badan dah berat, malas tu banyak. Memang banyak la malasnya. Kata Imam Ghazali ukuran orang yang pandai tu pada perutnya. Kalau maju kedepan tu kurang pantas akalnya.Satu lagi pulak.. orang cina kata perut boroi ni ada banyak Ong ( luck) sebab tokeh2 semua biasa perut boroi. Satu lagi, kadang2 org pompuan cakap boroy 2 sexy.. haha.. (tol ke??).

Apa apa pun aku dapat rasakan ketidak selesaan menjadi orang gemuk dan boroi. Betul kata orang, individu gemuk ni sering dipandang lekeh dan macam tidak berkarisma. Apapun… bila dah boroi susah nak kempis. Lebih2 lagi makan banyak, exercise sikit.. haha.



tak mau la jadi macam ni.. haha

1 comment: