Tuesday, November 16, 2010

salam aidil adha

selamat menyambut hari raya aidil adha..
raya tahun ni xmcm tahun2 lepas, tahun ni family aku xbuat korban.
kalu xmesti buat walaupun setompok... mungkin xrezeki kot tahun ni...
xpala, mudahan tahun depan boleh kot...

hmmm, sebenarnya aku aku xperasan lak pasal kehadiran raya tahun ni, sampai la maghrib tadi. tengah aku drive keta sambil dengar radio kedah fm, tiba2 dj radio pasang takbir raya.. perghhhh, sayu sat perasan aku dalam hujan lebat tuuu..

tahun ni yang balik raya just, family abang aku yang sulung n kak ipar aku.. yang suma raya umah mentua.. cuma kak aku yg no 2 je raya kt terengganu.. yang kesiannya kak ipar aku 2la, suami dia (abg aku) terpaksa raya dlam hutan sebab tengah kursus risikan tentera ( kalu xmo raya tanpa suami di sisi, jgn kawen dgn tentera. hehe).. dh la dia tgh sarat menandung anak yang ke3.. xpala, nk buat macam mana, sabar ye kak dina..

tahun ni macam biasa kau raya kt kampung aku, kampung chemara, jeniang... waktu solat jumaat hari tok imam dh bg warning jgn mai lewat solat hari raya, kul 830.. hahaha.. orang kampung aku ni suka sgt mai lewat solat raya, kdg2 solat boleh lewat kt 15minit (termasukla tok imam) hehehe..

hmm, apa pn kepada semua umat islam seluruh dunia, selamat mengadakan ibadah korban. semoga korban anda di terima Allah...


No comments:

Post a Comment